Sunday, March 28, 2010

Emel dari Naib Pengerusi mengenai Lawatan ke Bangkok

---------- Forwarded message ----------
From: Asman Harun
Date: Sat, 27 Mar 2010 18:20:42 -0700 (PDT)
Subject: Perkembangan Terbaru Lawatan ke Bangkok
To: jamall64@ukm.my, jamall64@yahoo.co.uk, izham@ukm.my, jainabee@yahoo.com, jainabee@pkrisc.cc.my
Cc: tahir80515@yahoo.com, Asman Harun , ziemal66@yahoo.com, ismas2961@yahoo.com, fatimah_husain@yahoo.com.my, wnfwi@yahoo.com, abgkhadari69@yahoo.com.my, idahap63@yahoo.com.my, kuangwui@yahoo.com, alilikal_05@yahoo.com, razakhandsome@yahoo.com.my, sukimin@gmail.com, manaliza@hotmail.com, cashfee2002@yahoo.com, dinsaid6101@yahoo.com, hodijah_joe@yahoo.com, mohd.khalillebaimat@yahoo.com, Isr51260@yahoo.com, ambi1033@yahoo.com, appunni63@yahoo.com, menah6106@yahoo.com, kannaan64@yahoo.com.my, aa_gracyjw3005@yahoo.com

Assalammualaikum wbt,
Salam sejahtera,

En. Jamalullail, Dr. Izham, Dr. Jainabee
Rakan-rakan Mantan PKPGB K3,

Seperti yang telah dijanjikan, saya telahpun berhubung dengan pihak Wisma Putra untuk mengetahui situasi di Bangkok khususnya ketika lawatan kita kesana.

1. Menurut Wisma Putra, setakat ini mereka tidak bercadang mengadakan apa-apa sekatan kerana keadaan masih terkawal. Untuk mendapatkan penjelasan yang lebih lanjut mereka sarankan saya berhubung terus ke Kedutaan Malaysia di Bangkok.

2. Saya telah menghubungi Kedutaan Malaysia di Bangkok dan bercakap dengan pegawai di sana (En. Mohd. Iqbal Mohd Nor). Menurut beliau keadaan masih terkawal dan yakin tidak ada situasi yang kritikal yang boleh menjejaskan keselamatan pelancong terutama dari luar Thailand. Cuma beliau menyarankan ketika di sana nanti cuba elakkan melalui kawsan-kawasan yang diadakan demontrasi. Untuk itu beliau telah memberi contact number kedutaan agar kita sentiasa berhubung dengan mereka untuk dapatkan maklumat semasa.

3. Justeru itu saya rasa tiada halangan untuk kita teruskan lawatan ini. Insya Allah, sama-sama kita berdoa agar semuanya selamat. Ada beberapa tindakan yang perlu kita laksanakan iaitu:

4. Aliza, mohon e-mailkan kepada kedutaan Malysia di Bangkok segala maklumat program kita (1. Surat lawatan, 2. senarai nama, 3.tentatif lawatan, 4.tempat menginap dll)
Adress e-mail mereka ialah: malbangkok@kln.gov.my.
Adress kedutaan: Kedutaan Besar Malaysia, 35 South Sathorn Road, Tungmahamek, Sathorn, Bangkok 10120.

5. Sampai sahaja di Bangkok kita harus memaklumkan kepada mereka (kedutaan) melalui talian 02 629 6800.

6. So, kepada pensyarah-pensyarah tolong sampaikan makluman ini kepada pensyarah lain dan staf UKM yang ikut. Begitu juga kepada rakan-rakan PKPGB yang membaca e-mail ini tolong sampaikan kepada rakan-rakan lain.

7. Sebagai peringatan, bas akan bertolak dari Kolej Zaaba (1 April) pada pukul 4.00 pagi.

8. Jangan lupa bawa passport dan bekalan ubat bagi yang memerlukannya.

Sekian, terima kasih.

Asman Harun
Vice CM






--
Sukimin Juki

No comments: